مقاله

5 راه افزایش وزن بدون مکمل

ساده ترین کاری که بسیار رضایت بخش است و در این دنیا وجود دارد “افزایش وزن” است. افزایش وزن ساده ترین کاری است که یک فرد می تواند انجام دهد. بله ، این شامل تلاش هایی است اما این تلاش ها آنقدر رضایت بخش هستند که هیچ کس نمی تواند در برابر افزایش وزن مقاومت کند. اما برخی از افراد آنقدر خوش شانس نیستند.

علیرغم اینکه آنها زیاد غذا می خورند، اما همچنان لاغر هستند. افراد لاغر اغلب سوژه شوخی دیگران می شوند. آنها به دیگران بی اعتنایی می کنند و اغلب نام هایی مانند چوب لباسی، چوب کبریت، اسکلت و غیره به آنها می دهند.

افراد لاغر غالباً از اعتماد به نفس پایینی برخوردارند زیرا از مدت ها قبل با خجالت و تحقیر روبرو بوده اند. آنها خودشان توانایی های خود را تضعیف می کنند فقط به این دلیل که تصور نمی شود که توسط همسالان خود توانایی دارند.

حفظ وزن مناسب سخت ترین کار امروز است. برخی افراد مایل به کاهش وزن هستند و برخی دیگر مایل به افزایش وزن هستند تا بتوانند در محدوده های تعیین شده توسط جامعه برای توصیف یک بدن کامل قرار بگیرند.

راههای زیادی برای افزایش وزن همراه با رژیم غذایی حاوی کالری و کربوهیدرات وجود دارد. روش های زیر در مورد افزایش وزن بسیار مواثر است:-

درست قبل از خواب مقداری میان وعده سالم بخورید.

خوردن یک وعده سالم درست قبل از خواب وقتی که می خواهید وزن خود را افزایش دهید به درستی کار می کند. بسیاری از فعالیت ها در هنگام خواب شدید در بدن شما انجام می شود، مانند ترمیم، بهبود و تولید. مصرف میان وعده سالم درست قبل از خواب، تامین مواد مغذی تازه ای را که به عنوان انرژی در بدن در دسترس هستند، تضمین می کند. یک رژیم غذایی مناسب برای افزایش وزن می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که در وعده صبحانه ناهار و شام چه چیزی مصرف کنید.

این زمان مانند ساعت شلوغی برای ساختن ماهیچه ها و بافت های بدون چربی است. یک میان وعده سالم که شما را پر نمی کند می تواند یک کاسه سالاد ماکارونی تهیه شده با 100٪ ماکارونی غلات کامل (بدون گلوتن یا گندم) ، سبزیجات خرد شده تهیه شده با روغن زیتون بکر و پروتئین بدون چربی باشد.

مطلوب ترین آن سینه مرغ است اما لوبیا یا پنیر خرد شده ارگانیک نیز می توانند این کار را انجام دهند.

ورزش برای افزایش وزن

مردم تصور می کنند که ورزش فقط می تواند به کاهش وزن کمک کند، اما این فقط یک دروغ است. ترکیب رژیم غذایی مناسب با ورزش باعث می شود شما سالم و جذاب به نظر برسید. فقط افزایش مصرف روزانه غذای شما فقط تا حدی مواثر خواهد بود، ورزش به استفاده غذای مصرفی در توده عضلانی کمک می کند که به ساختن بدن خوب و سالم کمک می کند. در زیر برخی از تمریناتی که به شما در افزایش وزن مناسب کمک می کند ذکر شده است:

شنا سوئدی-این بهترین تمرین است که نیازی به وزنه و هیچ چیز ندارد و می تواند به راحتی در خانه انجام شود. این تمرین برای افزایش وزن در قسمت بالای بدن بهتر است، هنگامی که ماهیچه های بزرگتر روی آن کار می کنند بهترین کار را می کند. در حالت تخته بلند شروع کنید و دستان خود را مستقیماً زیر شانه های خود روی زمین قرار دهید. حالا انگشتان پای خود را روی زمین بکشید. شکم خود را سفت کرده و پشت خود را صاف کنید تا تمام بدن صاف و خنثی باشد. بدن خود را پایین بیاورید و به خاطر داشته باشید که بدن شما از سر تا پا در یک خط مستقیم قرار دارد. حالا تیغه های شانه خود را به سمت پایین و عقب بکشید و آرنج های خود را بسیار نزدیک بدن خود نگه دارید. هنگام عقب راندن به حالت اولیه ، هسته خود را درگیر کرده و بازدم را انجام دهید

شنابله! شما درست خوانده اید، شنا یکی از این ورزش ها است که نه تنها به کاهش وزن کمک می کند بلکه در هنگام افزایش وزن نیز بسیار مواثر است. وقتی این تمرین قلبی عروقی با پشتکار انجام شود، اشتهای فرد تشدید می شود. در نتیجه، فرد غذای بیشتری می خورد و باعث افزایش وزن می شود.

یوگا برای افزایش وزن

یوگا روی الگوی تنفس صحيح و دقيق تمرکز دارد. این نه تنها باعث افزایش وزن با احیای اشتها می شود بلکه باعث آرامش ذهن نیز می شود. ذهن آرام یک عامل غیر مستقیم است که منجر به افزایش وزن می شود.

سرنگ آسانا – سرانگ آسانا یا ایستاده روی شانه حالت یوگا است که شامل تعادل کل بدن بر روی شانه ها می شود. این آسانا بر عملکرد تمام قسمت های بدن تأثیر می گذارد.
وجرا آسانا – وجرا آسانا یا ژست الماس یک آسانای نشسته است. این حالت زانو زدن است که در آن فرد باید روی پاشنه پا بنشیند. این به رفع یبوست کمک می کند، هضم غذا را تسهیل می کند که به فرد کمک می کند رژیم غذایی خود را افزایش دهد و قسمت های بدن مانند کمر، ران و ساق پا را تقویت می کند.
همچنین به عنوان ژست کبرا شناخته می شود که یک آسانای یوگای خم کننده پشت است. این آسانا دارای مزایای بسیار مهمی برای سلامتی است. سیستم ادراری ، گوارشی و تولید مثل را تحریک می کند. همچنین به تنظیم متابولیسم کمک می کند ، بنابراین وزن را متعادل می کند.
ماتسیاسانا – یا ژست ماهی هنگامی که صبح زود انجام می شود بهتر عمل می کند اما می توان آن را در عصر نیز تمرین کرد. قبل از تمرین مطمئن شوید که روده و معده شما خالی است و باید بین غذا و ورزش حداقل چهار ساعت فاصله باشد. این امر هضم مناسب غذا را تضمین می کند.

اجازه ندهید بیش از 4 ساعت بدون غذا بگذرد

بدن ما مانند موتور است که به سوخت ثابت احتیاج دارد. کنار گذاشتن وعده های غذایی بدن را از سوخت مورد نیاز خود محروم می کند، بنابراین بدن شما به منظور دریافت انرژی مورد نیاز، توده عضلانی را حفاری می کند. وعده های غذایی منظم از از دست دادن و ساییدگی بافت های مهم بدن جلوگیری می کند. بنابراین خوردن غذا در بازه زمانی 4-5 ساعت مهم است.

شیک و اسموتی را امتحان کنید

از نوشابه رژیمی، قهوه و سایر نوشیدنی هایی که کالری کمی دارند و تغذیه کمتری دارند استفاده نکنید. در عوض، فردی که علاقه مند به افزایش وزن است باید تمرکز خود را روی اسموتی ها و شیک ها تغییر دهد. اسموتی ها و شیک ها از شیر و میوه های یخ زده یا تازه تشکیل شده اند که از نظر تغذیه زیاد هستند. در برخی موارد، غذای مایع نیز توصیه می شود.

پیروی از این 5 روش به طور منظم می تواند در مدت زمان کوتاه تری به نتایج قابل توجهی منجر شود. این راه حل ها می تواند زندگی فرد لاغر “خسته” را تغییر دهد و می تواند سطح اعتماد به نفس را افزایش دهد. افزایش اعتماد به نفس می تواند به فرد در رسیدن به اهداف مورد نظر کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *